Werkwijze
Integrale organisatiescan
Stap 1 | Intakegesprek
Voordat we aan de slag gaan met de inhoudelijke voorbereiding is het belangrijk om een intakegesprek te voeren waarin we de onderzoeksvragen bepalen. Welke vragen heeft u en wilt u graag onderzocht hebben? Wilt u een integraal onderzoek of heeft u een meer specifiek vraagstuk? We ronden deze stap af met de keuze voor het onderzoek dat we gaan uitvoeren. In deze fase krijgt u ook helder welke kosten hiermee gemoeid zijn.
Stap 2 | Inhoudelijke voorbereiding
In deze fase gaan we het onderzoek vormgeven. Dit doen we aan de hand van het tekenen van het organogram van uw organisatie. We benoemen de producten en diensten die u levert aan de markt. We werken dit samen met het onderzoeksteam uit, bestaande uit mensen uit uw organisatie. Daarnaast onderzoek we de tevredenheid van medewerkers, leveranciers en klanten worden.
Stap 3 | Data verzamelen
In deze fase gaat u aan de slag met de gegevensverzameling in vastgestelde formats. Dit omvat het aanleveren van de volgende informatie.
- Excellijst klanten
- Excellijst leveranciers
- Excellijst medewerkers met functie, product/dienst, afdeling, locatie, product/dienst
- Excellijst onderzoeksteam met functie, product/dienst, afdeling, locatie, product/dienst
Daarnaast leveren we communicatiesjablonen aan om alle stakeholders die de vragenlijsten gaan invullen op juiste wijze te informeren. Vanwege de vele vragenlijsten is het handig om het onderzoeksteam mondeling op de hoogte te stellen zodat zij goed op de hoogte zijn van het traject.
Stap 4 | Uitzetten vragenlijsten
Na aanlevering van de Excellijsten die u ontvangen hebt ga ik aan de slag met de verwerking van de lijsten in een online-omgeving. Eventuele onduidelijkheden worden met u afgestemd. De vragenlijsten worden klaargezet. Afrondend krijgt u bericht dat de vragenlijsten door ons zijn verzonden naar de betrokkenen.
Stap 5 | Ophalen onderzoeksresultaten
Alle betrokkenen vullen de vragenlijsten in, zo nodig ontvangen zij een herinnering.
Stap 6 | Hoe presteert uw onderneming?
Op basis van de bedrijfskundige analyse ga ik de prestaties van uw organisatie in kaart brengen. Hierbij krijgt u inzicht in de knelpunten. Zo wordt inzicht gecreëerd en de samenhang in beeld gebracht. Het wordt duidelijk waar in de organisatie verbeterpotentieel zit en hoe u ermee aan de slag kunt om dat potentieel te verzilveren.
De analysefase wordt afgerond met de presentatie van infographics die alles haarscherp vertellen. Zo heeft u duidelijk voor ogen hoe de vork in de steel zit. Met stap 6 ronden we definitief de onderzoeksfase van uw onderneming af.
Echter blijft het niet bij onderzoek, wij kunnen u ook begeleiden bij het opstellen van een strategieplan waarbij we een plan maken op 1 A4 en vervolgens sparringpartner zijn bij het uitwerken van de oplossingen. We treden dan op als businesscoach.
De stappen 1 tot en met 6 kunnen we op regelmatige basis herhalen, zodat de ontwikkeling in het bedrijf ook zichtbaar wordt in de infographics.
Meer informatie
of kennismaken?
Stap 1 | Intakegesprek
Voordat we aan de slag gaan met de inhoudelijke voorbereiding is het belangrijk om een intakegesprek te voeren waarin we de onderzoeksvragen bepalen. Welke vragen heeft u en wilt u graag onderzocht hebben? Wilt u een integraal onderzoek of heeft u een meer specifiek vraagstuk? We ronden deze stap af met de keuze voor het onderzoek dat we gaan uitvoeren. In deze fase krijgt u ook helder welke kosten hiermee gemoeid zijn.
Stap 2 | Inhoudelijke voorbereiding
In deze fase gaan we het onderzoek vormgeven. Dit doen we aan de hand van het tekenen van het organogram van uw organisatie. We benoemen de producten en diensten die u levert aan de markt. We werken dit samen met het onderzoeksteam uit, bestaande uit mensen uit uw organisatie. Daarnaast onderzoek we de tevredenheid van medewerkers, leveranciers en klanten worden.
Stap 3 | Data verzamelen
In deze fase gaat u aan de slag met de gegevensverzameling in vastgestelde formats. Dit omvat het aanleveren van de volgende informatie.
- Excellijst klanten
- Excellijst leveranciers
- Excellijst medewerkers met functie, product/dienst, afdeling, locatie, product/dienst
- Excellijst onderzoeksteam met functie, product/dienst, afdeling, locatie, product/dienst
Daarnaast leveren we communicatiesjablonen aan om alle stakeholders die de vragenlijsten gaan invullen op juiste wijze te informeren. Vanwege de vele vragenlijsten is het handig om het onderzoeksteam mondeling op de hoogte te stellen zodat zij goed op de hoogte zijn van het traject.
Stap 4 | Uitzetten vragenlijsten
Na aanlevering van de Excellijsten die u ontvangen hebt ga ik aan de slag met de verwerking van de lijsten in een online-omgeving. Eventuele onduidelijkheden worden met u afgestemd. De vragenlijsten worden klaargezet. Afrondend krijgt u bericht dat de vragenlijsten door ons zijn verzonden naar de betrokkenen.
Stap 5 | Ophalen onderzoeksresultaten
Alle betrokkenen vullen de vragenlijsten in, zo nodig ontvangen zij een herinnering.
Stap 6 | Hoe presteert uw onderneming?
Op basis van de bedrijfskundige analyse ga ik de prestaties van uw organisatie in kaart brengen. Hierbij krijgt u inzicht in de knelpunten. Zo wordt inzicht gecreëerd en de samenhang in beeld gebracht. Het wordt duidelijk waar in de organisatie verbeterpotentieel zit en hoe u ermee aan de slag kunt om dat potentieel te verzilveren.
De analysefase wordt afgerond met de presentatie van infographics die alles haarscherp vertellen. Zo heeft u duidelijk voor ogen hoe de vork in de steel zit. Met stap 6 ronden we definitief de onderzoeksfase van uw onderneming af.
Echter blijft het niet bij onderzoek, wij kunnen u ook begeleiden bij het opstellen van een strategieplan waarbij we een plan maken op 1 A4 en vervolgens sparringpartner zijn bij het uitwerken van de oplossingen. We treden dan op als businesscoach.
De stappen 1 tot en met 6 kunnen we op regelmatige basis herhalen, zodat de ontwikkeling in het bedrijf ook zichtbaar wordt in de infographics.
Meer informatie
of kennismaken?
Kennismaken om te ontdekken
of wij een goede match zijn?
Bel (085) 050 82 22 of stuur een bericht:
Kennismaken om te ontdekken of wij een goede match zijn?
Bel (085) 050 82 22
of stuur een bericht: